Blogi

Humanitaarinen apu tutuksi nuorille kilpailun kautta

Teksti: Sanna Rekola

Nuorten suomalaisten tietämystä humanitaarisesta avusta ja Euroopan komission työstä humanitaarisen avun antajana halutaan kasvattaa. Viikolla 44 käynnistyy kampanja, joka kannustaa nuoria hakemaan itsenäisesti tietoa humanitaarisesta avusta sekä Euroopan komission roolista avun antajana.

Kampanja on suunnattu erityisesti 16-24-vuotiaille ja se toteutetaan tiedonhakukilpailuna verkossa. Kahdeksan viikkoa kestävän kilpailun aikana kampanjan verkkosivuille ilmestyy viikoittain yksi humanitaarista apua koskeva arvoitus sekä sen ratkaisua helpottavia vihjeitä. Arvoituksiin etsitään oikeita vastauksia muun muassa verkosta.
Oman värinsä kampanjaan tuo kilpailusivustolla ja muuallakin verkossa esiintyvä antisankari Arska. Arskan hahmoa esittää näyttelijä ja stand up -koomikko Ilari Johansson. Arskan tarinoista vastaa käsikirjoittaja Paula Noronen.
Kampanjasivut löytyvät osoitteesta osoitteesta: www.apusi.eu
Euroopan komission humanitaarisen avun pääosaston (ECHO) nuorille suuntaaman kilpailun toteutuksesta vastaa viestintätoimisto Infor Consulting Oy. Yhteistyö-kumppaneina kampanjassa ovat mukana muun muassa Suomen Nuorisoyhteistyö – Allianssi ry, Kirkon Ulkomaanapu, ulkoasiainministeriön Eurooppatiedotus ja Euroopan komission Suomen-edustusto.
Lisätietoja:

Johtava viestintäkonsultti Ilari Hylkilä, Infor Consulting Oy, p. 050 350 6918, ilari.hylkila@tat.fi
Toimitusjohtaja Paula Pauniaho, Infor Consulting Oy, p. 050 62345, paula.pauniaho@tat.fi

Uusimmat artikkelit